marți, 21 iunie 2011

Dani Pedrosa

   Daniel "Dani" Pedrosa Ramal (nascut in 29 September 1985 in Sabadell, Catalonia, Spain) este un piot de MotoG.Pedrosa a crescut intr-un sat din apropierea oraşului Sabadell numit Castellar del Vallès.El este cel mai tânăr campion mondial la 250cc. Pedrosa are inaltimea de 1.58m şi cântăreşte 51 kg.
 
   Inceputul carierei

   Dani Pedrosa a început plimbarea cu motocicleta, la varsta de patru ani, atunci când a primit prima sa motocicleta, un Italjet 50, care a avut 2 roţi. Prima lui motocicleta de curse a fost o replica minibike de Kawasaki, pe care el a luat-o la vârsta de şase ani şi pe care le-a folosit pentru cursele cu prietenii lui. Pedrosa cu experienţă de curse reale, la varsta de 9 ani, cand a intrat in Campionatul Minibike spaniole şi a încheiat sezonul de debut pe al 2 loc punctand podium, în a 2-a cursa a sezonului. Anul viitor,
Pedrosa a intrat în aceluiaşi campionat, dar problemele de sănătate care l-au împiedicat la îmbunătăţirea rezultatelor sale şi el a încheiat sezonul în locul 3.

   125cc


    În 2001, Pedrosa a facut debutul in Campionatul Mondial la clasa 125cc după ce a fost selectat din Cupa Activa Movistar, o serie menite să promoveze tinerii talentati din Spania. Sub îndrumarea lui Alberto Puig, Pedrosa a marcat două clasări pe podium, în primul sezon si a castigat prima sa cursa a anului următor, când a terminat al treilea în campionat. În 2003, el a castigat cinci curse si a castigat campionatul cu două etape rămase, scor 223 puncte.
  Pedrosa a marcat cinci victorii şi şase clasări pe podium. La o săptămână după ce a câştigat campionatul, de optsprezece ani, Pedrosa si-a rupt ambele glezne într-un accident în timpul practicii de la Phillip Island (Australia), terminand acest sezon.
Dani la clasa 125cc

    250cc

    După ce a câştigat Campionatul 125cc, Pedrosa a urcat la clasa 250cc în 2004, fără o încercare corespunzătoare cu privire la biciclete noi, deoarece gleznele sale au fost vindcate in timpul pauzei dintre sezoane.  Mergând în sezonul nepregatit, Pedrosa a castigat prima cursa in Africa de Sud şi a mers pentru a castiga titlul de Campion la clasa de 250cc, inclusiv cel mai bun debudant . În primul său sezon la clasa 250cc, Pedrosa a marcat 7 victorii şi 13 clasări pe podium.Pedrosa a hotărât să ramana pentru inca un sezon la clasa 250cc, şi a câştigat un alt titlu, încă o dată, cu două curse rămase în campionat. În 2005, Pedrosa a castigat 8 curse si a marcat de 14 clasări pe podium, în ciuda unei accidentari la umăr a sustinut sesiunea de practică pentru Marele Premiu al Japoniei.

   Moto GP

Dani la clasa 250cc
   Pedrosa a făcut trecerea la Moto GP in 2006 la motocicletele de 990 cc, de echitatie pentru Repsol Honda. Criticii au spus că statura mica Pedrosa nu a fost suficient de puternic să controleze motociclete mari din MotoGP şi sa aiba succes la cursele din clasa regina. Impotriva criticilor ,el a terminat al doilea în cadrul rundei de deschidere de la Jerez pe 26 martie, 2006. La apariţia a 4-a in MotoGP , în 14 mai 2006, în timpul Grand Prix-ului de la Shanghai, a castigat prima sa cursa de MotoGP. Această victorie l-a facut exact egal ca al 2-lea cel mai tanar castigator (legat cu regretatul Norick Abe) în clasa Mare în spatele lui Freddie Spencer. El a câştigat a 2-a cursa din MotoGP la Donington Park si a devenit un candidat puternic pentru Campionatul MotoGP. A fost o victorie memorabila pentru Dani, care a împărtăşit primul podium alaturi de Valentino Rossi în locul 2. El a avut de asemenea, două pole position-uri în prima jumătate a sezonului.
Dani la clasa regina

   Pedrosa a continuat să concureze cu Honda în 2007, pe Honda RC212V cu noul model de 800 cc
    În 2008, problemele Pedrosa cu RC212V au continuat când a fost rănit în sezonul de pre-testare şi a ratat de seziunea de dezvoltare, dar a început bine sezonul fiind pe podium, in prima cursa.  În timp ce conduce cursa (şi clasamentul general) in etapa germană, sa prăbuşit şi a fost rănit, menţinându-l de la curse în următoarele două etape. Performanta Michelin în MotoGP s-a deteriorat, ducând la trecerea la Bridgestone in cursa de la   IndianapolisEl a terminat al treilea in clasamentul din 2008.
   Ca şi în anul 2008, Pedrosa sa prăbuşit în 2009 in etapa de pre-sezon şi s-a rănit el însuşi, oprind echipa de la testarea motocicletei inainte de începerea sezonului.El a plasat pe locul 11 în primul tur de scrutin, dar a recuperat în următoarele ture.La a 5-a rundă el s-a rănit din nou, în practică, şi apoi a căzut în timpul cursei, pune-l la 33 de puncte în spatele liderului.
   Pentru anul 2010, Pedrosa a revenit la numărul 26, un număr folosit de el atunci când a intrat prima data la MotoGP-de la numărul 2 în 2008 şi locul 3 în 2009.  El a luat această decizie pentru cerintele fanilor lui i-au cerut să se întoarcă la numărul folosit de el la inceput. Pedrosa a castigat patru curse în 2010 şi a terminat al doilea în clasamentul campionatului din spatele Jorge Lorenzo.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu