vineri, 24 iunie 2011

Felipe Massa

   Felipe Massa (Portugheză pronunţia: [felipi masɐ], născut la 25 aprilie 1981) este un brazilian de Formula 1 pilot de curse. El a terminat al doilea în Campionatul Mondial din 2008 Campionatul Mondial de curse, şi  are  contract cu echipa italiana de Formula 1 Scuderia Ferrari până la finalul sezonului 2012.Născut în São Paulo, Massa este un brazilian al cărui bunic a emigrat din Cerignola, Italia. 
   Massa a inceput sa faca curse de karting la varta de 8 ani, terminand al 4-a în primul său sezon. El a continuat în campionate naţionale şi internaţionale timp de 7 ani, iar în 1998 sa mutat in Formula Chevrolet, terminarea campionatului brazilian, pe locul al 5-lea. În timpul sezonului următor, el a castigat 3 din cele 10 curse şi a pretins campion. În 2000, sa mutat in Europa pentru a concura in  seria   italiana de Formula Renault, câştigător a  curse italiene şi europene in campionatele de Formula Renault din acel an. El s-ar fi putut  mutat in Formula 3, dar a ales în schimb Formula Euro 3000, unde a castigat 6 din cele 8 curse şi campionatul.  El s-a fost oferit apoi pentru un test de Formula 1 cu echipa Sauber, cu care a semnat pentru anul 2002. El a condus, de asemenea, pentru Alfa Romeo la Campionatul European Touring Car ca un pilot client.

Massa in anul 2002
   Formula 1

    Sauber (2002,2004-2005)

   În anul de începător în Formula 1, Massa a fost asociat cu campionldin 1999 in International Formula 3000 Nick Heidfeld.  El a dovedit ca este un pilot competitiv, dar a făcut câteva greşeli, inclusiv de filare de pe pista de mai multe ori. Cu toate acestea, Massa a marcat 4 puncte campionat, în primul său sezon, cel mai bun rezultat său un loc 5 la Grand Prix-ul Spaniei la circuitul de Catalunya. El a avut probleme cu o suspensie într-o cursă din finalul sezonului, forţându-l să piearda etapa din Statele Unite ale Americii. Heinz-Harald Frentzen, fostul conducător auto Sauber este inlocuit de Massa. Massa a revenit la scaunul conducătorului auto pentru Marele Premiu al Japoniei, dar Sauber a confirmat că  Frentzen este partenerul lui Heidfeld în 2003, lasandul pe Massa fara nici un loc in Formula 1.În schimb, El a petrecut un an cu furnizorii motorului lui Sauber, Ferrari, câştigând experienţă de test pentru echipa de campionat-câştigătoare.
Massa in anul 2004
     Sauber a semnat apoi din nou cu Massa pentru sezonul 2004. În 2004, el a marcat de 12 ori  la  Sauber facand 34 de puncte, cel mai bun rezultat său a fost un loc al patrulea la Marele Premiu al Belgiei.   Giancarlo Fisichella a marcat echipei celelalte 22 de puncte. Massa a rămas la Sauber in 2005 .Deşi a marcat doar 11 de puncte, el s-ia depăşit coechipierul Jacques Villeneuve, in cea mai mare parte a sezonului, şi în campionat.

   Ferrari (2006-prezent)

   După Sauber a fost preluat de BMW, Massa a fost lansat şi înlocuit cu fostul său coechipier Heidfeld.In 2006 se intoarce la Ferrari alaturi de Michael Schumacher. Massa a inceput bine la Ferrari, la calificarile de la Bahrain pornind de pe locul secund, şi pornind de la poziţia 21 a ajuns pe a 5-a în Malaezia,  il bate pe coechipierul Michael Schumacher, care a pornit de la 14-lea.  In Bahrain, cu toate acestea, în practică, atât sâmbătă şi cursa, Massa a reluat tendinţa să se rotească, ratandul cu putin pe Fernando Alonso, câştigătorul avelei curse. La Marele Premiu al Australiei a  pierdut controlul masini in calificari, apoi s-au ciocnit cu Christian Klien si Nico Rosberg la primul viraj al cursei. Cu toate acestea, Massa a marcat primul podium din cariera la Nürburgring, terminand pe dreapta a 3-a a podiumului in spatele lui Michael Schumacher si Fernando Alonso. El a stabilit, de asemenea, cel mai rapid tur la Barcelona în 2006.

Massa 2006
    Massa a avut 4 curse terminate pe podium în 2006, şi a luat primul sau pole position si prima victorie in F1  la Marele Premiu de la Istanbul. Poziţia lui în viitor la Ferrari a fost asigurat atunci când Michael Schumacher a anunţat la 10 septembrie 2006, ca el s-ar retrage din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2006.Pe 22 octombrie, Massa a castigat cursa sa de casa, la Marele Premiu al Braziliei,  este prima dată când un conducător auto brazilian a castigat la Interlagos, dupa Ayrton Senna in 1993.Massa terminat al treilea sezon, cu 80 de puncte, în spatele campionului mondial Fernando Alonso şi in spatele colegului Michael Schumacher.
   Massa a terminat sezonul 2007 pe locul al patrulea cu 94 de puncte.
   În timpul sezonului 2008, Massa a avut 6 pole position-uri - la Malaysia, in Turcia, in Monaco, pe circuitul European, Singapore şi Brazilia. El a avut cele mai rapide ture - la circuitul European, Japonea şi Brazilia. El a avut 6 victorii - la Bahrain, Istambul, Le Mans, in circuitul European, in Belgia şi in  Brazilia. El a terminat sezonul la un punct un spatele campionului mondial Lewis Hamilton.
Massa in 2008
   In 25-iulie-2009 în al doilea tur de calificare pentru Marele Premiu al Ungariei, Massa a fost lovit in casca de un arc de suspensie care a căzut de la Rubens Barrichello. Ulterior, a intrat  într-o barieră pe anvelope. Massa a fost dus cu elicoptrul la spitalul AEK din Budapesta, unde a suferit o interventie chirurgicala in zona din jurul ochiului stâng.Ferrari a anuntat ca locul lui Massa pentru restul sezonului a fost luat de către Giancarlo Fisichella, care a semnat o intelegere pentru a fi un pilot de teste Ferrari pentru 2010 şi a condus pentru Force India pe tot parcursul sezonului 2009.    Massa a inceput sezonul 2010 cu un loc 2 in Bahrain in spatele coechipierul sau Fernando Alonso, în ciuda faptului că a economisit combustibil în ultimele 22 de ture. La Marele Premiu al Germaniei Ferrari a fost investigata pentru ordinele de echipa ca Massa sa-l lase pe Fernando Alonso pe locul 1. Cei de la Ferrari au fost amendati cu 100.000 de dolari pentru incalcarea regulilor sportive ce au fost sesizate de FIA World Motor Sport a Consiliului.In Iunie Massa si-a prelungit contractul pana in 2012.
Massa in 2010
  Massa va conduce din nou pentru Scuderia Ferrari în 2011, şi din nou vor fi în parteneriat cu Fernando Alonso.A condus masina noua - Ferrari 150 ° Italia - pentru prima dată la 29 ianuarie 2011, realizarea unei pat pliant de masina pe circuitul Fiorano. La Marele Premiu al Australiei, Massa a îndurat un start slab de sezon, la ceea ce a fost în mod tradiţional cursa lui sperietoare.  S-a calificat pe pozitia a 8-a, peste 0.6 secunde in spatele coechipierul Alonso, Massa a reuşit să obţină înainte de Alonso şi alti piloti locul al 5-lea pentru un timp reusind sa-l enerveze pe Jenson Button, care au avut o masina mult mai rapid, dar care nu a reuşit să-l intreaca. O lipsa de ritm a scăzut si Massa a terminat pe locul 9, care a devenit 7 după ce Kamui Kobayashi şi Sergio Perez au fost descalificati. In Marele Premiu al Malaysiei a avut o mai bună performanţă , unde       Massa s-a calificat al 7-lea şi a arătat ritmul de cursa mult îmbunătăţite, în special cu privire la cauciucurile Pirelli.
Massa in 2011
    Massa a avut din nou un start bun la in cursa şi a fugit în fata lui Alonso până la primul său pit-stop. O problemă cu o anvelopă de schimbare a costat timp, dar el a terminat inaintea Alonso pe locul al 5-lea , după ce Alonso si-a deteriorat aripa din fata dreapta in lupta cu Lewis Hamilton.  În China, Massa si-a îmbunătăţit din nou ritmul; la un moment dat arata ca o provocare pentru câştigarea cursei, înainte de a ajunge pentru a 6-ea oprire, strategie ce nu sa potrivit condiţiilor. În ciuda acestui fapt, el a terminat cu mai mult de cincisprezece secunde in fata lui Alonso, si a fost multumit de performanta sa imbunatatit cursă. În Monaco, Massa sa accidentat în tunel în timp ce lupta cu Hamilton. La Marele Premiu Canadian, pe ultimul tur, el a preluat locul 6 de la Kamui Kobayashi, chiar înainte de steagul în carouri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu